Selecteer een pagina

De Situatie

  •  Smart Services groeit al jaren en bouwt aan een solide merk in Nederland. Om hun merkidentiteit te verbeteren, besloten ze een website te verplaatsen van smartpayroll.nl naar nieuw domein smartservices.nl. Tegelijkertijd werd een marketingbureau uitgenodigd om SEO te verbeteren. Zij verzorgen onder andere linkbuilding.
  • Ondanks het voortdurende werk van het SEO bureau, daalden de posities van de meeste belangrijke zoekwoorden sterk (naar pagina 5+). Omdat de posities op Google dynamisch zijn en voortdurend veranderen, afhankelijk van vele factoren, gaf onze klant er niet meteen aandacht aan. Ze verwachtten dat hun posities na verloop van tijd zouden verbeteren.
  • Google heeft zijn eigen algoritmen voor het rangschikken van websites. Deze algoritmen zijn gebaseerd op honderden factoren en zijn niet statisch. Tegenwoordig wordt bijvoorbeeld meer rekening gehouden met de aanwezigheid van social media, SSL-certificaat en de laadsnelheid van sites. Andere belangrijke factoren zijn hoogwaardige en unieke content die interessant is voor websitebezoekers, citaten (links) van andere vertrouwde bronnen en de leeftijd van de website en het domein. Er zijn ook factoren die kunnen leiden tot een penalty of een algehele uitsluiting van de zoekresultaten op Google. Denk daarbij aan het verzenden van spam, ongepaste inhoud, het gebruik van intellectueel eigendom van anderen zonder toestemming of het plaatsen van links naar uw website vanuit irrelevante bronnen. Bovendien is Google niet verplicht om hun algoritme en beleid aan iemand uit te leggen of te informeren over eventuele wijzigingen.
  • De posities van onze klanten verbeterden niet na meer dan een jaar tijd, dus begonnen ze deze situatie als
    zorgelijk te beschouwen. Dit was het moment waarop we aan de klant werden voorgesteld en de zaak
    overnamen.

Het Resultaat

  • Onze eerste taak was om te onderzoeken waarom de posities maar niet stegen. Deze taak werd verward door het feit dat de vorige provider geen duidelijke sporen heeft achtergelaten. We konden alleen zien dat hun linkbuilding-tactieken niet op de lange termijn waren gericht en dat sommige links naar irrelevante plaatsen waren geplaatst. Google moedigt het delen van irrelevante informatie niet aan, omdat dit als spam wordt
    beschouwd. Al snel kwamen we erachter dat de website een penalty van Google heeft gekregen en dit – na verloop van tijd – een toenemende impact had op de positie van de website in de zoekresultaten. We hebben een verzoek ingediend bij Google om de indexering van de website te heroverwegen. We hebben ook het bewijs geleverd dat er geen opzettelijke activiteiten waren tegen het Google-beleid. Als gevolg hiervan werd de straf ingetrokken.
  • Google is net een marathon. Als je stilstaat, zullen anderen je inhalen. Als de concurrentie rent, wordt je gemiddelde positie tussen de deelnemers lager. En om dezelfde plaats als voorheen te krijgen, moet je twee keer zo hard rennen als voorheen.
  • Nadat deze problemen waren opgelost, hebben we een nieuwe strategie voor SEO samengesteld die tot doel had 11 belangrijke zoekwoorden terug te brengen naar de eerste pagina’s. 

We hebben enkele teksten en metabeschrijvingen op de website herschreven, de URL-structuur gewijzigd en een actieve linkbuilding-campagne gestart. Hier zijn de resultaten van bovengenoemde acties:
– 4 van de 11 geselecteerde zoekwoorden staan nu in de top 5 (op de eerste pagina van Google), andere
staan op de eerste paar pagina’s en stijgen nog steeds
– 2 van de 4 zoekwoorden die werden bestraft, staan weer op de rails en klimmen ook gestaag op de Google

Hallo! Mijn naam is Feisal. Ik ben uw persoonlijke online marketing manager. Ik zou graag wat ideëen met u willen delen.Geinteresseerd in een informeel gesprek?
CONTACTEER MIJ VOOR EEN GRATIS CONSULTATIE

* We spammen niet, noch delen we uw gegevens met derden

Contactgegevens

Feisal Hensbergen

+31 (0) 20 – 894 3460

[email protected]

LinkedinSkype