Selecteer een pagina

De Situatie 

  • Sloopservice Nederland is werkzaam in de autodemontage industrie waarbij zij auto’s welke total-loss zijn verklaard ophalen voor het recyclen van metalen en andere waardevolle grondstoffen. Het meeste nieuwe klantencontact komt binnen
    per telefoon, een bron die niet werd gemeten.
  • Er was een Google AdWords-campagne met een maandbudget van € 3.000. Deze campagne genereerde ongeveer 120 ingevulde contactformulieren op de website, dus onze klant was ervan overtuigd dat de gemiddelde kosten per lead € 25 waren. Zulke kosten werden als vrij hoog beschouwd en de klant zocht naar nieuwe en betere manieren om dit te meten en te managen.

 

Het Resultaat

  •  Wij leerden al gauw dat veel mensen per telefoon
    contact opnemen binnen deze branche. Om erachter te komen hoeveel oproepen gerelateerd waren aan Google-advertenties, hebben we calltracking geïmplementeerd. Dit systeem maakt het inzichtelijk om de oorsprong te herleiden.
  • Met behulp van het call-tracking ontdekten we dat er 180 oproepen werden gegenereerd door Google-advertenties naast de 120 ingevulde
    contactformulieren. De werkelijke kosten waren dus 10 euro per lead. Deze informatie maakte onze klant bewuster en blijer – nu had hij een
    beter beeld van hoe zijn marketinginvestering echt presteert.
  • Bovenop dit inzicht toont het oproepvolgsysteem ook precies welke zoekwoorden de oproepen genereren en met deze informatie hebben we de AdWords-campagne verder geoptimaliseerd.

 Als gevolg hiervan steeg de conversieratio met 15%.

 

 

 

Hallo! Mijn naam is Feisal. Ik ben uw persoonlijke online marketing manager. Ik zou graag wat ideëen met u willen delen.Geinteresseerd in een informeel gesprek?
CONTACTEER MIJ VOOR EEN GRATIS CONSULTATIE

* We spammen niet, noch delen we uw gegevens met derden

Contactgegevens

Feisal Hensbergen

+31 (0) 20 – 894 3460

[email protected]

LinkedinSkype