Selecteer een pagina

De Situatie

De webshop is gebouwd op CS-cart. Een eCommerce-platform waarbij voor iedere aanpassing of toevoeging van nieuwe functies ontwikkelaars nodig waren. Vanwege deze complicaties zijn sommige functies niet correct of volledig geïnstalleerd. Google Analytics bood bijvoorbeeld slechts enkele gegevens, meestal het gedrag van bezoekers, maar geen verkoopinformatie. De eigenaresse vertelde ons dat een aanzienlijk deel van haar bestellingen afkomstig is vanuit Rusland en Russische sprekers. Statistieken bevestigden dit. Helaas was het bounce-percentage onder deze groep hoog, wat betekent dat mensen de webshop na het openen vrij snel verlieten. Dit verlies van potentiële klanten gebeurde vanwege het feit dat de webshop volledig in het Engels werd aangeboden met slechts één statische pagina in het Russisch. De klant vond dat een ontwerp beter moest worden afgestemd op het imago van het merk en moest passen bij de nieuwste trends in de cosmetica-industrie. Naast de webshop verkoopt Nazelie haar producten op Amazon. Bestellingen uit de webshop en Amazon werden afzonderlijk behandeld en gegevens werden niet gesynchroniseerd. Gefragmenteerde processen leidden tot extra handmatig werk en ongemak voor de klantenservice. Communicatie met (potentiële) klanten wordt georganiseerd via online chat (VCita) en e-mail, die ook niet gesynchroniseerd waren.

Het Resultaat

We hebben ervoor gekozen om een nieuwe webshop te bouwen op WooCommerce, het meest gebruikte eCommerce platform wereldwijd. WooCommerce biedt verschillende functionaliteiten – voor een fractie van zowel kosten als tijd – in vergelijking met op maat gemaakte webshops. Nieuwe functies komen met plug-ins, vooraf gemaakte programma’s die afzonderlijk kunnen worden gekocht en verbonden met een webshop. Onder andere de volgende functies zijn toegevoegd: • Inloggen middels Social Media, liken en delen met als doel promoties te ondersteunen via Facebook, Instagram en andere sociale media. • Affiliate-programma met de bedoeling om bloggers te motiveren om over Nazelie-producten te schrijven en meer omzet te genereren. • In-store promoties en een ‘persistent cart’ met als doel het conversiepercentage van de webshop te verhogen. • Volledig functionerende tweetalige webshop helpt nu aan een flinke conversieratio bij Russische bezoekers. • Bestellingen van Amazon worden nu gesynchroniseerd met dezelfde database en worden centraal vanuit de webshop verwerkt. Dit zorgt voor een tijdsbesparing en voorkomt gegevensverlies. Het is ook belangrijk dat een webshop gemakkelijk is om mee te werken. Het maken en vertalen van pagina’s, producten, blogberichten vereist geen speciale kennis en kan nu eenvoudig worden gedaan door de medewerkers van Nazelie. De online chat is overgezet naar ClickDesk, welke synchroniseert met Agile CRM. Agile verzamelt ook alle verzonden en ontvangen e-mails, zodat alle communicatie en klantgegevens nu op één plek worden opgeslagen.    
Hallo! Mijn naam is Feisal. Ik ben uw persoonlijke online marketing manager. Ik zou graag wat ideëen met u willen delen.Geinteresseerd in een informeel gesprek?
CONTACTEER MIJ VOOR EEN GRATIS CONSULTATIE

* We spammen niet, noch delen we uw gegevens met derden

Contactgegevens

Feisal Hensbergen

+31 (0) 20 – 894 3460

feisa[email protected]

LinkedinSkype

    Share This